Πέμπτη, 24 Μαΐου 2018

Ψυχολογικό Τεστ

Βαθμός Δυσκολίας:
4/5
Εκφώνηση Ασκησης: 

Ο καθηγητής της  πληροφορικής ενός  σχολείου αποφάσισε να  κατασκευάσει ένα πρόγραμμα προκειμένου να υποβάλει τους μαθητές του σε ένα ψυχολογικό τεστ στον υπολογιστή. Οι οδηγίες για το τεστ είναι οι εξής:                                                                    
 Διαβάστε την παρακάτω ιστορία και απαντήστε στην ερώτηση γρήγορα και αυθόρμητα:                                                                                                                                                       
Είναι δυο νησιά γειτονικά. Στο ένα ζει ένας άγριος (βάρβαρος, απολίτιστος) και ένας πολιτισμένος. Στο άλλο νησί ζουν αρκετοί άνθρωποι, μεταξύ αυτών και μια κοπέλα που είναι ερωτευμένη με τον πολιτισμένο και έχει σχέση μαζί του. Θέλει να πάει στο απέναντι νησί προκειμένου να τον συναντήσει. Ρωτάει τον βαρκάρη του νησιού, πόσα θέλει για να την μεταφέρει απέναντι με τη βάρκα του. Ο βαρκάρης της απαντά ότι δε θέλει λεφτά και ότι θα την πάει στο νησί , υπό τον όρο ότι θα είναι χωρίς ρούχα μέσα στη βάρκα. Η κοπέλα σοκάρεται, δεν ξέρει τι να κάνει και πάει να ζητήσει τη βοήθεια του σοφού του νησιού. Αυτός αφού, την άκουσε με προσοχή, της απάντησε: «Να κάνεις παιδί μου αυτό που σε προστάζει η καρδιά σου ...;».Κι έτσι η κοπέλα αποφάσισε να πάει, προκειμένου να συναντήσει τον αγαπημένο της .Πράγματι, τυπικός ο βαρκάρης την πήγε. Στην προκυμαία όμως ήταν ο άγριος, ο οποίος μόλις  είδε έτσι τη γυναίκα την κακοποίησε σεξουαλικά. Εκείνη τη στιγμή  έρχεται ο πολιτισμένος που βλέπει το σκηνικό και  έξαλλος λέει στην κοπέλα να τα μαζέψει και να φύγει αμέσως! Χωρίζουν ...; Και την διώχνει.                ΕΡΩΤΗΣΗ: Αξιολογείστε τα 5 πρόσωπα (βαρκάρης, κοπέλα, σοφός, πολιτισμένος, άγριος) με κλίμακα 1(καλύτερος) ως 5 (χειρότερος). ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Η σειρά των απαντήσεων καθορίζει τις προτεραιότητές σου στη ζωή. Βαρκάρης = Ανάγκη για απόκτηση χρημάτων, Πολιτισμένος =Το ενδιαφέρον για την άποψη του κόσμου, Κοπέλα= Η ανάγκη για συναίσθημα, Σοφός= Η σημασία που δίνεται στη λογική, Άγριος= Η βαρύτητα που δίνεται στον ερωτικό τομέα.
Υποθέστε ότι είστε ο συγκεκριμένος καθηγητής. Να γράψετε πρόγραμμα σε γλώσσα προγραμματισμού  ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
Α) Να τοποθετεί τα ονόματα και τις αξιολογήσεις των μαθητών (για τα 5 πρόσωπα) στους αντίστοιχους μονοδιάστατους πίνακες ΟΝ[Ι], Β[Ι], Π[Ι], Κ[Ι], Σ[Ι], Α[Ι], με έγκυρες αποδεκτές           τιμές για τις αξιολογήσεις: 1,2,3,4,5. Η διαδικασία να σταματήσει ή όταν στην ερώτηση «Υπάρχει μαθητής για το τεστ;» δοθεί απάντηση «ΟΧΙ» ή όταν οι μαθητές ξεπεράσουν τους 2000. Στον έλεγχο τιμών των αξιολογήσεων, αν υπάρχει έστω και μία λάθος απάντηση να ξαναδιαβάζονται όλες οι αξιολογήσεις.
Β) Να εμφανίζει για κάθε μαθητή το όνομά του, την αξιολόγηση των χαρακτήρων κι από δίπλα τη κατάλληλη ερμηνεία. (πχ. Νίκος: 2 Η ανάγκη σας για συναίσθημα.)
Γ) Να εμφανίζει το ποσοστό των μαθητών που έχουν ως προτεραιότητα στη ζωή την άποψη του κόσμου, καθώς και τα ονόματά τους σε αλφαβητική σειρά.
Δ) Να εμφανίζει το ποσοστό των μαθητών που έχουν ως τελευταία προτεραιότητα τη λογική. Αν το ποσοστό των μαθητών που αξιολόγησαν τον ''ΣΟΦΟ'' με 1 είναι μεγαλύτερο του 25% τότε το πρόγραμμα να τερματίζει. Αλλιώς, αν το ποσοστό των μαθητών με τη μικρότερη σημασία στη λογική είναι μεγαλύτερο του 30% τότε το πρόγραμμα να εμφανίζει: «οι μαθητές δεν δίνουν μεγάλη σημασία στη λογική»
 
Θεωρείστε ότι: α) οι τιμές στον πίνακα ΟΝ[Ι] είναι έγκυρες, β) οι μαθητές έχουν διαβάσει την ιστορία και την αντίστοιχη ερώτηση προτού κάνουν το τεστ, γ) οι απαντήσεις που δίνονται στην ερώτηση «Υπάρχει μαθητής για το τεστ;» είναι έγκυρες και της μορφής «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ».

Επιμέλεια: Νίκος Κοκκινοπλίτης

H άσκηση συμμετέχει στον διαγωνισμό 1 Άσκηση = 1 Tablet.

 

Βαθμολογία Κριτών

Χρήστος Τσάλης Γιάννης Καψάλης Φανή Αναγνώστου Δημήτρης Τζανέκας Μίλτος Στάμος
8.1 8 8 9 8

 

Συνολική Βαθμολογία Κριτών                41.1

Συνολική Βαθμολογία από τα Likes        2

Συνολική Βαθμολογία                       43.1

 

Λύση Άσκησης: 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ_ΤΕΣΤ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ, ΠΛ1, Κ1, ΠΛ2, ΠΛ3, Β[2000], Π[2000], Κ[2000], Σ[2000], Α[2000], Ι
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΑΠ, ΟΝ[2000], temp
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣ, ΠΟΣ3
ΑΡΧΗ
  ΓΡΑΨΕ "Υπάρχει μαθητής για το τεστ;"
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ
  ΠΛ <- 0
  ΠΛ1 <- 0
  Κ1 <- 1
  ΠΛ2 <- 0
  ΠΛ3 <- 0

  ι <- 1
  ΟΣΟ ΑΠ <> "ΟΧΙ" ΚΑΙ ι <= 2000 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι], Β[Ι], Π[Ι], Κ[Ι], Σ[Ι], Α[Ι]
    ΟΣΟ (Β[Ι] > 5 Η Β[Ι] < 1) ΚΑΙ (Π[Ι] > 5 Η Π[Ι] < 1) ΚΑΙ (Κ[Ι] > 5 Η Κ[Ι] < 1) ΚΑΙ(Σ[Ι] > 5 Η Σ[Ι] < 1) ΚΑΙ (Α[Ι] > 5 Η Α[Ι] < 1) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΓΡΑΨΕ "ΛΑΘΟΣ, ΞΑΝΑΔΩΣΕ"
      ΔΙΑΒΑΣΕ Β[Ι], Π[Ι], Κ[Ι], Σ[Ι], Α[Ι]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι], ": Β[Ι] ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ, Π[Ι] ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Κ[Ι] ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, Σ[Ι] Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΕ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ, Α[Ι] Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΕ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ"
    ΠΛ <- ΠΛ + 1
    ΓΡΑΨΕ "Υπάρχει μαθητής για το τεστ;"
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛ
    ΑΝ Π[Ι] = 1 ΤΟΤΕ
      ΠΛ1 <- ΠΛ1 + 1
      ΟΝ[Κ1] <- ΟΝ[Ι]
      Κ1 <- Κ1 + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ ΠΛ1
    ΓΙΑ Κ1 ΑΠΟ ΠΛ1 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΟΝ[Κ1 - 1] > ΟΝ[Κ1] ΤΟΤΕ
        temp <- ΟΝ[Κ1]
        ΟΝ[Κ1] <- ΟΝ[Κ1 - 1]
        ΟΝ[Κ1 - 1] <- temp
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛ1
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Κ1]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ (ΠΛ <> 0) ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ (ΠΛ1/ΠΛ)*100
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛ
    ΑΝ Σ[Ι] = 5 ΤΟΤΕ
      ΠΛ2 <- ΠΛ2 + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΠΛ <> 0 ΤΟΤΕ
      ΠΟΣ <- (ΠΛ2/ΠΛ)*100
      ΓΡΑΨΕ ΠΟΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ Σ[Ι] = 1 ΤΟΤΕ
      ΠΛ3 <- ΠΛ3 + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΠΛ <> 0 ΤΟΤΕ
      ΠΟΣ3 <- ΠΛ3/ΠΛ*100
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    ι <- ι+1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ ΠΟΣ3 < 25 ΤΟΤΕ
    ΑΝ ΠΟΣ > 30 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ "οι μαθητές δεν δίνουν μεγάλη σημασία στη λογική"
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ